Thursday, January 10, 2019

Engleski jezik: Početnici i izgovor


Početnici bi trebalo da imaju DOVOLJNO DOBAR IZGOVOR. To znači da ih sagovornik razume bez većih problema.



Prvo što moji učenici primete je moj engleski izgovor bez "slovenskih" primesa, koji im se u isto vreme i dopada i koji ih plaši. Odmah počinju da se izvinjavaju (ponekad i panično) što njihov izgovor nije/neće biti takav i gube iz vida da sam magistar engleskog, da sam godine posvetila učenju engleskog i da sam uz to i živela u Engleskoj. Dakle, uopšte ne očekujem (nijedan profesor ne očekuje) da zvučite kao ja ili kao pravi Englez (barem na početku)J

Ako ste „Englez početnik“, ne opterećujte se nastojanjem da zvučite kao izvorni govornik. Na sreću, naš fonetski sistem  ne razlikuje se drastično od engleskog i uz mali trud, nećete imati problema da Vas razumeju.  Mali trud, na primer, znači da izgovarate „o“ a ne „a“ u rečima ball, call, fall, small, what, wash, Austria, Australia, autumn.-Za sve svoje učenike imam Spisak reči koje ljudi sa našeg prostora često pogrešno a koje mogu tačno/mnogo bolje da izgovore. 

Početniku niko neće zameriti ako glas /æ/ kao u rečima man, cat, have izgovori kao „e“ ili ako kombinaciju „th“ izgovara kao „d“ ili „t“ (mother, father, brother, Thank you). Te glasove /æ, ð, θ/ mi nemamo u našem fonetskom sistemu i potrebno je više vremena da se nauči njihov pravilan izgovor.

Imajte na umu da svega 2-3 % populacije kojima je engleski maternji jezik ima standardni izgovor i akcenat!  Najveći broj izvornih govornika ima akcenat mesta iz kog dolazi i socijalne sredine iz koje potiče. Dalje, postoji više varijanti standardnog engleskog – britanska, američka, australijska...Takođe, engleski je internacionalni jezik i mi smo mnogo češće u prilici da komuniciramo sa strancima kojima engleski nije maternji  i koji, opet, imaju svoja odstupanja od standardnog izgovora.

Veoma je lepo čuti  standardni izgovor izvornih govornika , ali ne smemo izgubiti iz vida pravi smisao jezika -  komunikaciju. Da ponovimo, za početnike je dovoljno dobar izgovor sasvim dovoljan.  

Pročitajte i: ZBOG ČEGA NE MOGU DA RAZUMEM NEKOGA KOME JE ENGLESKI MATERNJI JEZIK?

O AUTORU

No comments:

Post a Comment