U udžbenicima za učenje engleskog
nalaze se tekstovi koji obično nisu autentični, tj. prilagođeni su novou znanja
učenika. Sa jedne strane, to je dobro
jer se učenik ne opterećuje viškom informacija. Višak informacija se posebno negativno
odražava na motivaciju za učenje. Međutim, učenje samo preko prilagođenih
tekstova je kao da pokušavate da naučite da vozite bicikl a pri tom ne skidate
pomoćne točkiće. Pomoćni točkići mogu biti korisni, prvenstveno radi razbijanja
straha i jačanja motivacije. Ipak, tek kada ih odbacite, možete naučiti da
vozite bicikl. Ovo je jedan od mojih argumenata protiv udžbenika.
Kada koristim prilagođene
tekstove, obavezno učenika izlažem autentičnoj audio/video verziji. Učenik mora od početka da se navikava na brzinu, ritam i
intonaciju autentičnog govora. Bez toga, značajno sporije se razvija veština
slušanja.
Ne paničite što ćete, možda, u
početku veoma malo razumeti! Činiće Vam se da je govor prebrz! To je normalna faza. Vremenom ćete razumeti
sve više. Za početak, razumećete sigurno nešto. Zbog toga prvo radite na prilagođenom
tekstu koji sadrži reči i fraze koje se javljaju i u dužoj, autentičnoj
varijati koja je namenjena onima kojima je engleski jezik maternji.
No comments:
Post a Comment